FONDATION HUBERT LEMIRE (FHL) FOUNDATION HUBERT LEMIRE

Ansanm, nap rebwaze Ayiti ! Ensemble, reboisons Haïti ! Let's regreen Haiti together!

FONDATION HUBERT LEMIRE (FHL)  -  FOUNDATION HUBERT LEMIRE (FHL)

Numéro d'organisation   802964-4   Corporation Number

Date d'incorporation   2012-01-20   Date of Incorporation

Notre mission                                                Our Mission

La mission de la FHL est de contribuer au reboisement d’Haïti. Par l’entremise de l’éducation et en harmonie avec les orientations gouvernementales locales, la FHL concentre ses efforts vers des alternatives énergétiques et des projets durables qui remplacent le charbon de bois. Nos programmes de micro-financement pour les nouveaux entrepreneurs dans le secteur environnemental contribuent à reverdir Haïti.

The FHL’s mission is to contribute in re-foresting Haiti. Through education and in harmony with the local government orientations, the FHL concentrates its efforts in energetic alternatives via sustainable projects and alternatives to cooking with wood charcoal. Our micro-finance programs for new entrepreneurs create employment, while helping to re-green Haiti.